maandag 9 maart 2015

Even een momentje voor mezelf

Vandaag waren er helaas geen geen collega's in de buurt om tijdens de lunchpauze even een paar rondjes te rijden op onze testbaan op het werk.
Dennis zat in Rotterdam en Ron verblijft ergens in de sneeuw in Oostenrijk. Dus had ik de vandaag de baan helemaal voor mezelf; dat is ook wel eens leuk. Omdat mijn NSR Ford MKIV nog niet zo veel op het Ninco asfalt heeft gereden, leek het me een prima moment om deze auto flink aan de tand te voelen.
Eigenlijk is alles nog nieuw aan deze auto, behalve dan dat er een andere motor in zit dan de door NSR geplaatste 21K motor. De nieuwe krachtbron van Scaleauto moest ik eerst even rustig inrijden. De banden waren nog een beetje glad en dat resulteerde in het begin nogal eens in een slippartij met een uitvlieger als gevolg. Maar na tien minuten rustig rondjes rijden op de 34 meter lange Ninco baan, kon de rem er van af. 


De ronden werden steeds sneller; de uitvliegers kwamen bijna niet meer voor en de tijd ging meer en meer naar beneden. Na een minuut of tien bleef de tijdwaarneming hangen op 11.39 sec. De ronden daarna werden helaas niet sneller. De auto kan nog beter denk ik, maar dan wel met andere banden en misschien een klein stukje lood voorin. Hierna heb ik de BMW M1 van Sideways op de baan gezet. Deze auto hoefde gelukkig niet ingereden te worden, omdat deze al diverse kilometers op de teller heeft staan.


Na amper drie rondjes stond de tijd op 11.28 sec. Een stuk sneller dus dan de NSR Ford MKIV. Deze auto is geprepareerd door racemaatje John Licher en rijdt sindsdien fantastisch. Helaas zat mijn lunchtijd er op en zat er geen snellere tijd meer in voor vandaag. 

Beide auto's hebben veel potentieel en dan denk ik vooral aan de langeafstandsraces. Mocht je ze tegenkomen op Marktplaats of ergens anders, aarzel dan niet en schaf er een aan!

Slotracer65

















Geen opmerkingen: