woensdag 3 december 2014

Eindelijk een speedchecker



Een aantal weken geleden las ik op de website van Klaas Bos (Slotraceshop Putten), dat er weer speedcheckers in zijn winkel stonden. Omdat ik deze bij SRA ook wel eens gebruikte om te zien hoe hard mijn auto's eigenlijk gingen, wilde ik deze graag zelf ook hebben.





Allereerst heb ik de voorste en achterste wieltjes er uit gehaald, net als de blauwe stopper, want anders gaat het niet werken zoals ik het bedoeld heb.






Aan de achterkant heb ik een rode en een zwarte aansluiting gemaakt voor de trafo-aansluiting, zodat je de auto kan laten rijden op de overgebleven wieltjes




Vervolgens heb ik een zwarte kunststof ondergrond gemaakt en twee geleiderstrippen waar de slepers van de auto op komen te staan.  Het geheel is met vier M4 schroeven vastgemaakt aan de deksel/bovenkant van de speedchecker, waar ook de bedrading van de rode en zwarte aansluitpunten van de voeding op aangesloten is.
Tevens heb ik een sleuf in de deksel, tussen de geleiderstrips gemaakt zodat de slotgeleider van de auto er mooi in past.





Al met al een leuk klusje om te maken, en ik kan nu eindelijk mijn motoren testen, en zo de snelste motoren plaatsen in mijn slotcars.

Heb je vragen hierover?? stuur gerust een mailtje, je krijgt altijd antwoord.



Slotracer65

Geen opmerkingen: