Deze keer ging het om de Ford GT40 van Slot.It, een auto die ik al heel lang bewonder.
Vorig jaar voor het eerst in het echt gezien tijdens de Classic Grand Prix van Zandvoort, en nu dan ook voor op de racebaan.
Ik heb de GT40 dezelfde avond nog getest op de baan van SRA, de auto reed zo uit de doos heel goed.
Maar het kon volgens mij nog iets beter, en heb daarna de voor en achterbanden vervangen.
Voor zijn er veel dunnere Ninco bandjes op gezet, en achter heb ik een paar F22(PT27) van Slot.It, er op gemonteerd.
Het verschil was duidelijk te merken op de Carrera baan.
De wegligging was nog veel beter dan met de standaard bijgeleverde profielbanden van Slot.It.
Ook had ik voorin onder de vooras een gewicht van 5 gram geplaatst.
In de loop van de avond heb ik samen met Jan Willem menig fel gevecht op de baan uit gevochten.
Zijn zwaar verbouwde Scalextric Ferrari had een mega-grip op de baan, met name in de bochten.
Ik kon hem met moeite bijhouden in de bochten, om daarna een stukje uit te lopen op het rechte stuk.
De GT40 moet nu nog aangepast worden aan de eisen van de Classiccup, want ik wil nog steeds een keertje meerijden, alleen met welke auto dat gaat worden, weet ik nog niet(Lola T70 of toch de Ford GT40 ???).
Deze auto werd mede gesponsord door:
Slotraceshop Putten.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten