dinsdag 4 september 2012

Classic Grandprix Zandvoort 2012

Afgelopen zaterdag naar Zandvoort geweest voor de Classic Grandprix.
Voor mij de eerste keer dat ik op Circuitpark Zandvoort was, eerst nog even dik een uur in de file gestaan in Zandvoort zelf.
Persoonlijk vind ik het maar een oud zooitje vergeleken bij het TT circuit van Assen, maar ja....dat hoogte verschil op de baan geeft het wel toch iets aparts.
Tevens is het een circuit met een enorme rijke (en tragische) geschiedenis, een baan waar zo'n beetje de allergrootsten hebben gereden tot halverwege jaren 80.
Een stukje van die historie was deze dag dan ook ruimschoots aanwezig , Porsche, Ferrari, Bentley, Jaguar, Lola ,Bugatti, Ford, Chevron ,Mclaren, GRD, Lotus, en nog heel veel meer merken.
Ik denk dat er voor vele miljoenen euro's aan antieke racewagens stonden, en het is goed dat er nog mee gereden wordt, want in een musuem kun je ze altijd nog zetten.





De combi van mooi weer en mooie auto's, maakt dit een zeer geslaagd evenement, en ik hoop dat ze dit nog vele jaren zullen blijven organiseren.
Foto's zijn gemaakt door Ron Sukel.

Geen opmerkingen: