vrijdag 24 februari 2012

Slot.It Toyota 88C nr.37

Vandaag was het eindelijk zover : de lang verwachte Toyota 88C Taka Q,van Slot.It is eindelijk verkrijgbaar.
De winkel van Klaas Bos was net geopend, of ik stond al op de stoep om mijn exemplaar op te halen.
Thuis meteen de magneet uit de Toyota gehaald en daarna op de baan getest (ook zonder lood).
Al na een paar rondjes bleek mijn vrees bewaarheid, dit is een regelrechte ramp.............voor de tegenstanders van dit monster.
Normaal gesproken rijd ik met een Porsche 965KH of 962C van Slot.It, maar deze Toyota ligt als een blok op de baan. (Ninco)
Daar waar de Porsches nog al eens met hun kont schuiven bij het verlaten van een bocht, blijft deze bolide keurig op de baan, zonder uit te breken.
De auto ziet er verder ook gelikt uit, keurig strakke kleuren en prints, hulde aan de fabrikant.
Verder heeft ze een nieuw Evo 6 chassis, nieuwe motormount en pickup, lichtere body(18,4 gram).
Verder een inline motor-opstelling, zodat er eventueel ook nog ruimte is om hier en daar nog wat lood te plaatsen, mocht dat nodig zijn.

Zijn er nog nadelen? Misschien de achterspoiler, deze lijkt me erg kwetsbaar, net als bij de Sauber Mercedes en de Mazda, maar dat is ook het enige dat ik kan bedenken.

Geen opmerkingen: