woensdag 9 november 2011

Nieuwe voedings aansluiting voor onze baan

Als je al een tijdje aan slotracen doet, zijn er na verloop van tijd wel eens van die kleine dingen
die je beginnen te irriteren.
Zoals bijvoorbeeld je aansluitstukken van je baan of de voeding die je gebruikt,
of de manier waarop je regelaar is aangeloten.
Allemaal kleine dingen die soms je plezier in het racen beetje bij beetje kunnen verpesten.
Want niets is zo vervelend als je tijdens een race met je maatjes, ineens geen spanning op je baan hebt, of dat je regelaar door een slechte connectie blijft haperen, en gas geeft op de momenten dat je dat nu net niet wilt.
De DS International Box kan dan een uitkomst zijn, maar die kunnen nog weleens prijzig zijn voor minder kapitaalkrachtigen.
Mijn racemaatjes en ik hebben een aantal keren gereden op de baan van Marco K. van Kei-stad Slotracing, en ook hier was een DS International Box, waar je zowel je trafo, baan stukken, en regelaar tegelijk op aan sluit.
Een geweldig systeem, echt waar!! Maar omdat we (nog)geen slotrace club zijn, kwam al gauw de vraag: wie schaft zo'n box nu aan??
Gelukkig bracht het Racebaanboek van JEEWEE(http://racebaaninfo.blogspot.com/) uitkomst, want daar stond een mooi schema in hoe je alles moest aansluiten.( zeker de moeite waard om dit boek eens te downloaden en te lezen)
Ik ben toen zelf maar eens gaan prutsen en heb wat spullen bij elkaar gezocht, die ik toevallig nog had liggen in mijn schuur.
Het resultaat mag er zijn denk ik, het werkt in iedergeval perfect, en iedereen met een DS stekker (of met 3 bananenstekkers) kan inpluggen.





Al met al, was ik zo'n €20,- kwijt aan onderdelen voor 2 aansluitboxen.
Het is dus zeker de moeite waard om bepaalde dingen zelf te bouwen, en bij eventuele storingen
weet je ook nogeens hoe het in elkaar steekt, wat het storingzoeken/verhelpen zeker makkelijker maakt.

Geen opmerkingen: