zaterdag 17 september 2011

Nincocup 2011 en vooroordelen.

Samen met mijn racemaatjes Ron en Dennis hebben we op 27 augustus j.l. de Nincocup 2011 bezocht.
Een stuk dichterbij dan vorig jaar, en voor ons zelfs op bekend terrein, namelijk de Jaarbeurs in Utrecht.
Als je daar zo loopt tussen je Slotrace-collega's,waarvan je er sommige herkend van de diverse Blogs en websites, en soms zelfs van een toevallige ontmoeting, moet je toch erkennen dat het slotracegebeuren in Nederland maar een klein wereldje is.
De meeste van deze "collega slotracers" willen best een praatje maken, en uitleggen wat de beste manier is om je auto te optimaliseren.
Zo ook de mannen van Keistad-slotracing, die dit evenement al 2 keer hadden gewonnen, en dit weekend zelfs voor de 3e keer de hoofdprijs binnen wisten te slepen.
Na een leuk gesprek met deze kampioenen, kregen we zelfs de uitnodiging om eens te komen racen bij Marco K.
Afgelopen woensdagavond, togen Ron, Dennis en ikzelf naar Amersfoort om de Carrera baan van Marco te bewonderen en te beracen.
Nu hadden we al veel dingen over Carrerabanen gehoord,
en meestal was dit niet erg positief, ze zouden erg glad zijn, onberijdbaar en nog meer vooroordelen........
We gingen dus een beetje met mixed-emotions op pad.
Na een zeer hartelijk ontvangst van Marco, zijn vrouw,zoontje en Keistad teamlid Ivan,werden we naar het race walhalla op zolder geleid.
Ik moet zeggen dat het een raar plaatje geweest moet zijn: 3 kerels met een open mond.....wat een gave baan!
Hier hebben heel veel uren en liefde ingezeten, dat kan niet anders.
Maar een racebaan is er niet alleen om te bewonderen, dus werd er op deze zogenaamde spekgladde baan ook geraced.
Nou, hij was alles behalve spekglad, en onze auto's hadden voldoende grip, zelfs op de Nincobanden.
Ik moest meteen terugdenken aan mijn oude Fleischmann baan, die had bijna de zelfde structuur, en daar heb ik vele uren op geboenderd.
Dus weg met mijn vooroordelen over Carrera banen, en misschien toch maar weer eens mijn Fleismann baan neerleggen i.p.v. mijn Nincobaan.
Marco en Ivan, wij hebben erg genoten die avond en veel geleerd van jullie.
Onze dank voor deze bijzondere avond is dan ook erg groot.

Geen opmerkingen: