zondag 18 november 2012

bezoekje Slot Race Club Eindhoven

Een tijdje geleden ben ik weer met Marco van Keistadslotracing op bezoek geweest bij een slotrace club in den landen.
Deze keer gingen we naar Best, alwaar de grote baan van SRC Eindhoven lag, en waar Marco samen met Kevin, Sebas,  en Paul gingen trainen voor de 24H Slot.It in Brussel (17&18 november).
De ruimte bij SRC Eindhoven is erg lang, maar het gaat hier dan ook om een winkelruimte, niet breed, maar lengte genoeg.
Tevens was de baan van het zelfde merk als mijn eigen baan, namelijk Ninco, dus dat moest toch vertrouwd aanvoelen, dacht ik.
Nou niets was minder waar, het bleek een erg technische baan te zijn, waar ik amper uit de voeten kon met mijn auto's, en dat terwijl ik juist Ninco gewend ben.


Een beetje frustrerend dus, als je bedenkt dat ik elke week 1 à 2 keer op de club in Almere race, en daarnaast af en toe ook nog eens bij Keistad Slotracing en bij Sidetrack Slotracing Soesterberg, mijn rondjes draai.

Toegegeven, ik heb alleen maar op de binnenste en buitenste baan gereden, en dat zijn meestal toch niet de makkelijkste kanten van de baan.
Gelukkig ging het na verloop van tijd wat beter, en begon ik de baan beter te leren kennen en lezen.
Verder heb ik me prima vermaakt, en zo hier en daar toch wat technische dingen opgepikt van de veel betere rijders om mij heen.


Terwijl ik dit schrijf zijn Marco, Kevin, Sebas, en Paul druk aan het racen in Brussel, en word ik op de hoogte gehouden via de SMS, over de stand van zaken, en krijg ik door dat ze het heel goed doen.
Hopelijk wordt het een hoge klassering voor ze, dit zijn denk ik toch wel de beste slotracers van ons kikkerlandje, en daar mogen we best trots op zijn.

Geen opmerkingen: